torsdag 14 juni 2012




ANNIKA JONSSONS VACKRA KERAMIK.
Första gången jag träffade Annika var 1990 på hantverksmässa i borlänge kupolen.Hade då keramik,inte börjat måla än,det började jag med -93,men i allafall blev vi mycket goda vänner snabbt, ,där var också Anne-Margret med sina målade träsaker o.åven Ewa i Valla som då jobbade med lera,men ,började med kläder som hon är känd för,o.det kan man ju förstå.
1991 blev mitt första  besök i Söderhamn då hade Annika en mycker charmig o. liten verkstad vid en bakgata. När jag skulle åka till Annika så fick jag fel på bilen,så fick jag låna en gra PV som Annika var så förskräkt över,var väl inte van med så gamla bilar. Det hon inte ragerade på var min mycket gamla o. charmiga resväska,Jag var där ett par darAnnika fyllde år då,o. sen gjorde vi stan,bla hälsade vi på Ewa I hennes mycket charmiga hem. o.mycket annat.Andra gång var 2009 då jag tog bilderna när vi var till Skärså,där numera  har öppet varje sommar. Nu är det en hantverks kollektiv,väldigt väl fungerande som de haft i många år.men .KRUKMAKERI O. HANTVERK mitt i stan är öppet 6 dar i veckan, med god hjälp av sin man  Sören ,som kom in i hennes liv.....ja det finns mycket mer att berätta men sätter stopp där

Annikas väldigt roliga sockerråttor....har glädjen att äga en sån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar